Hoppa till huvudinnehåll

Jobba hos oss

Känner du att du delar Företagsbostäders värderingar, och vill arbeta tillsammans med oss för att ännu fler ska kunna känna sig som hemma? Vi växer stadigt och behöver då och då tillskott i vårt lag!

Distribution & Pricing Manager

Företagsbostäder är ett ledande företag inom Longstay och erbjuder över 2,500 lägenheter runt om i Sverige. Longstay är en bransch som länge sett ut på samma sätt men som nu ändrar sig och vi ska vara de som leder utvecklingen och vågar utmana det traditionella. Företagsbostäder blev 2017 en del av Petter A Stordalens Strawberry Living och har sedan dess haft en kraftig tillväxt vilket kommer fortsätta de kommande åren. Förutom Företagsbostäder ingår även Part Time Home Group i Strawberry Living. Hos oss blir du en viktig pusselbit i en expansiv resa där du får möjlighet att arbeta i en organisation med hög energi, korta beslutsvägar och där ett hållbart ledarskap ska genomsyra hela organisationen.

Som Distribution & Pricing Manager arbetar du på tvärs av alla våra varumärken och rapporterar till VD i Strawberry Living. Du älskar att aktivt bidra till resultat, trivs att arbeta med förändringar, håller dig uppdaterad om vad som händer i vår omvärld och den bransch du arbetar i samt har ett utvecklat sinne för affärsutveckling. Din ödmjuka och positiva approach i kombination med ditt intresse för andra människor gör att du är en omtyckt kollega.

Distribution & Pricing Manager rapporterar till Strawberry Livings VD och rollen inkluderar:

Ansvarar för bolagets online strategi:

Du utvecklar och implementerar vår online försäljning för både B2C och B2B i samarbete med övriga stödfunktioner. Detta sker dels via våra egna plattformar men också via andra online partners där våra kunder finns. Du följer noggrant med på vad som sker i vår bransch och utvecklar kontinuerligt vår distributionsstrategi med målet om att öka vår försäljning och behålla ägandeskapet över hela boknings kedjan.

Ansvarig för optimering av lönsamhet med fokus på intäkter:
Du sätter bolagets övergripande prisstrategi och arbetar nära övriga kommersiella funktioner för att hela tiden säkerställa att vi säljer våra lägenheter till rätt pris, till rätt kund och med rätt kontraktslängder.

Utvecklar nya partnerskap och affärer:
Ditt sinne för affärsutveckling gör det naturligt att du ständigt är på jakt efter nya affärsmöjligheter och bidrar aktivt i arbetet med att identifiera nya partnerskap och affärsmodeller.

Hantering av vårt inventory:
Du är ansvarig för att vårt inventory finns tillgängligt i samtliga kanaler som vi använder oss utav och är övergripande ansvarig för att nödvändiga stödsystem implementeras och används på rätt sätt.

Vi söker dig som:

  • Har relevant kandidatexamen
  • Arbetserfarenhet inom Revenue Management, E-Commerce eller Online Sales
  • Har ett stort intresse och erfarenhet av affärsutveckling
  • Lätt att samarbeta med andra människor & uppskattar olikheter såväl som att du är självständig och trivs med att arbeta på egen hand.
  • Är analytisk och logisk
  • Drivs av tydliga försäljningsmål
  • Hög kunskap i Excel och erfarenhet av Google Suite
  • Vill arbeta i ett bolag i förändring

Tjänsten är heltid, lön enligt överenskommelse och du arbetar i Stockholm.

Skicka din ansökan till mattias.stengl [at] strawberryliving.se senast den 11/12, intervjuer sker löpande

Vi söker nu en erfaren och driven säljare till vårt Stockholmsteam!

Företagsbostäder växer så det knakar och vi behöver därför utöka vårt säljteam. Du som söker dig till oss är inte rädd för att kavla upp ärmarna, du älskar uppsökande försäljning och gillar när varje dag bjuder på nya äventyr och utmaningar. Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som gillar att jobba självständigt samtidigt som du är en del av ett team. Vi vill att du är driven, social, positiv och energisk samt har en utvecklad känsla för service. Du älskar försäljning och triggas av tuffa mål, du har en positiv inställning. Du gillar att resa och besöka kunder som du bygger en relation till. Du är strukturerad och ärlig. Du har en trevlig attityd mot såväl kunder som kollegor. Rollen som säljare är operativ vilket innebär kundbesök och event; inför dessa gör du research, förberedelser och efteråt uppföljning.

  • Du driver affärer till Företagsbostäder genom både befintliga och nya kunder samt nätverk.
  • Du utvecklar och fördjupar dialog och relationer med våra befintliga kunder.
  • Du skriver nya avtal, implementerar och följer upp avtal.
  • Tillsammans med övriga säljteamet arbetar du mot gemensamma och egna försäljningsmål

Personliga egenskaper

  • Gedigen erfarenhet av uppsökande försäljning med dokumenterat goda resultat, gärna från hotell- eller resebranschen
  • Du är en nätverkare och relationsbyggare.
  • Resultat- och prestationsinriktad, gillar utmaningar
  • Van att jobba mot uppsatta mål samt vågar prova nya vägar för att driva försäljning.
  • Glad, passionerad och har glimten i ögat.
  • Flytande i svenska och engelska, både tal och skrift
  • Mycket goda datorkunskaper är ett krav, erfarenhet av bokningssystem och CRM-system är ett plus

Företagsbostäder Sverige AB erbjuder drygt 2000 möblerade lägenheter till näringslivet i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Helsingborg och Lund. Vi har över 25 års erfarenhet och med ständig utveckling och tillväxt i fokus är ambitionen att vara marknadsledande inom vår bransch. Vi lägger stor vikt vid våra ledord, ”Trygghet, Flexibilitet och Service”. Sedan oktober 2017 är vår majoritetsägare Petter Stordalen och vi har därför mycket samarbete med våra kollegor på Nordic Choice Hotels.

Tjänsten är heltid. Lön är fast och enligt överenskommelse. Kontor i Stockholm.

Skicka din ansökan till Försäljningschef katja.olsson [at] foretagsbostader.se (.) Mer information om oss finns på www.foretagsbostader.se

Offertförfrågan

Left
Right
Privacy Policy

 

Företagsbostäder respekterar våra kunders integritet och har utvecklat denna integritetspolicy för att visa vårt åtagande att skydda din integritet.

Läs vår integritetspolicy här